Cabalgata de reyes

05-01-2014 21:53

Vandaag was de eerste volledige dag in het zeer warme ( 26°C ) Las Palmas. Na een ontbijt van churros met chocoladesaus en een bezoekje aan de supermarkt, kwam iedereen samen aan de Calle Triana voor een koffie. Met iedereen bedoel ik Laurine, Arne, ik, Sara, Aday, Maria, de Spaanse families, Mr. Peiremans, zijn vrouw en Ana. Na dit gezellige onderonsje, ging ik met de Torres-familie naar huis om mij klaar te maken voor Cabalgata de Reyes, de 3 koningenstoet. De stoet was een feest met veel volk en veel mooie praalwagens waar iedereen samen naar toe ging. Nu nog een kalme avond en niet al te vroeg mijn bed in, want in tegenstelling tot onze leeftijdsgenoten op het Ikso, hebben Laurine, Arne en ik nog geen school. ( door het feest ) Iedereen tot de volgende, hasta lluego ;)

Today was the first full day in the very hot Las Palmas ( 26°C). After a churros-with-chocolatebreakfast and a visit to the supermarket, everybody came to the Calle Triana for a coffee. With everyone I mean:   Laurine, Arne, me, Sara, Aday, Maria, the Spanish families, Mr. Peiremans, his wife and Ana. After this cozy get-together, I went home with the Torres-family to prepare for the Cabalgata de Reyes, a parade for the 3 kings ( Biblestory - Jesus...). The parade was a party with a big crowd and beautiful parade-cars, where everyone went to. Al that rests for today is a calm evening and not going to sleep too early, because unlike our classmates in Ikso ( my Belgian school ), Laurine, Arne and I don't have school tomorrow ( because of the party ). See you next time, hasta lluego ;)

Thybo